Thursday, April 15, 2010

Beans with Scramble Egg

Aku baru terperasan rupe2nya resepi sayur dlm blog aku ada satu jenis resepi jer.Lupa daaa nak upload dari blog lama aku.Nti aku uploadkan skit2 yeik.Erm,resepi sayur nie aku masak tgh hari tadi utk lunch.Tak ingat dah dari mana dpt resepi.But TQ to tuan punya resepi.Sedap&Simple...Layan!!!


Bahan-bahan ( 4-5 orang )

  • 30 batang kacang buncis (dipotong halus)
  • 2 biji telur
  • Sedikit isi ayam ( kalu nak guna ikan bilis, sotong, etc, pun boleh)
  • 2 ulas bawang merah (ditumbuk)
  • 2 ulas bawang putih (ditumbuk)
  • Secubit garam
  • Lada putih (nak letak cili merah pun boleh)
  • Minyak untuk menumis

Cara-cara

  1. Panaskan minyak . Goreng bawang putih dan bawang merah hingga kekuningan. Kemudian masukan isi ayam goreng hingga masak.
  2. Selepas itu bolehlah letak kacang dan goreng bersama sama 2-3 minit. Pecahkan telur ke dalam kuali dan letaklah garam secukup rasa dan lada putih. Goreng sehingga masak. Siap untuk di santap. 

No comments: