Tuesday, August 17, 2010

Nasi Ujang

Salam pagi 7 Ramadhan buat semua pengunjung blog.Sekejap jer masa berlalu.Dah seminggu rupanya kita menjalani ibadah puasa.Semoga sepanjang hari nie amal ibadat kita diberkati.Amin....

So,utk menu hari nie aku nak share Nasi Ujang.Menu nie simple,cepat dan sedap.Aku masak time buka posa last week.Tak ingat pulak posa keberapa.Tapi, yang pasti menu nie sesuai dimasak time2 penyakit M menyerang.Resepi aku belajar dari abang ipar through FB jer.Abang ipar aku yg sorang nie mmg teror masak.Kalah kakak aku....Jom kita tgk kombinasi resepi dlm Nasi Ujang pulak....

Nasi Putih
 {lupa nak ambil gambar}


{pernah buat dah...link jer terus}


Kuah Sup Ayam
{tumis bwg putih+bwg merah+halia.
kemudian,masukkan stok ayam+air masak+ sedikit garam}


Hirisan Timun

Sambal Tempoyak
{nie aku tambah sendiri sbb suka mkn timun cicah tempoyak}

Air Limau Nipis
 {lupa nak ambil gambar}


No comments: