Wednesday, May 26, 2010

Sayur Stim Sempoi

Salam semua.Hari nie aku tak berapa nak sihat.Diserang selsema dan sakit tekak.Actually,2 hari lepas,anak aku yg kena selsema.Nie dah berjangkit pulak kat aku.Biasa le tgh cuaca sejuk & hujan nie.Macam2 penyakit mudah datang.Tapi tak ler teruk sgt.Masih kuat utk berblogging & ber'fb'....:)

So,hari nie aku masak menu yg sempoi jer.Aku masak kari daging & sayur stim sempoi.Tapi lupa lak nak ambik gambo kari dgg.Next2 time le aku bg resepinya yeik.Gambar yg ada dlm PC aku hanya sayur stim sempoi.Aku dah pernah masak sayur nie.Ianya sesuai dimasak ketika malas,tak der mood memasak atau pun ketika badan tak sihat.

Caranya mudah jer.Hiris bawang merah,carrot dan bunga kobis.Kalo nak masuk sayur lain pun boleh gak.Aku guna sayur nie sbb stok sayur dlm fridge dah nak habis.Lepas tu,campurkan kesemunya dlm satu bekas.Letakkan sedikit garam & sos ikan.Kemudian,masukkan dlm periuk kukus.Tggu beberapa minit @hingga masak.Siap!!!

1 comment:

firahadifa said...

i pon suke stim2 nie.. expecially sayur tu tambah kacang manis.. hrmmm .. sedap!!