Thursday, April 29, 2010

Daging Halia

Lama rasanya aku tak update blog.Sangat2 busy & tak sempat. Aku ada masalah skit dgn external hardisk aku.Dah ler benda tu menyimpan segala khazanah aku.Tetiba jer tak leh buka kat PC aku.Cam dah corrupted.Nsb baik leh buka kat laptop my hubby jer.Itu pun teramat ler lambat.Aku terpaksa copy paste semua koleksi gambar kat laptop my hubby.Sgt2 ler lambat time nak copy paste tu.Sabo jer laaa...Nsb ler gambar2 tu tak hilang.Kalo tak,sedih bangat.Dah ler tak der backup lain.Skrg nie pun dlm proses copy paste lagi......huhuhu

Nak citer masak2 pulak yeik.Resepi nie aku masak last week.Simple jer nak masaknya.Tak ingat dah ambik resepi dari mana but TQ to tuan punya resepi.Sedap dimakan...Jom layan resepi....Layan!!!


Bahan-bahan
  • daging - potong nipis
  • hirisan halia 
  • bawang putih- hiris
  • bawang besar-hiris bulat
  • cili merah-hiris
  • sos tiram
  • sos ikan
  • garam
  • lada hitam dan lada sulah

Cara-cara
1.   Panaskan minyak dan tumis bawang, halia dan cili hingga layu dan masukkan daging.
2.   Goreng hingga empuk
3.   Masukkan sos tiram, sos ikan dan garam
4.   Siap untuk dihidang
5.   Kalau suka boleh masukkan karot, tomato atau hirisan daun bawang

No comments: